Naujienos

KURIAME MOKYKLOS ERDVES

01 Lie. 2016

"Erdvė nėra tuščias konteineris." - rašė garsus prancūzų filosofas ir sociologas Henri Lefebvre. Patalpų erdvė yra socialinis darinys, formuojantis žmonių tarpusavio santykius, jų raišką ir sąveikos būdus.

Mokyklos erdvė yra itin gausiai prisotinta prasmių, santykių, poteksčių, galimybių, nuotykių, daiktų... arba, priešingai, ji gali būti (dažnai ir būna) skurdi, nuobodi, slopinanti, lėkšta, vis dėlto tuščia kaip ... konteineris, nepaisant išmintingojo H.Lefebvre teiginio.

Štai jau visą birželį pedagogai, architektai, statybininkai - visi kartu - bando pajausti, suvokti, prisijaukinti ir išgyventi... pastatą:) ir kuria mokyklos erdves, kuriose bus mokomasi, mąstoma, žaidžiama ir draugaujama. Erdves, kuriose materializuosis svarbiausios mokyklos filosofijos idėjos: bendrystės, džiaugsmo, rūpinimosi kitais ir, žinoma, prasmingo mokymosi.

Palinkę prie patalpų plano mes bandom įminti erdvėje slypinčias mįsles: aptikti vietas saugumui ir nuotykiui, energijos kaupimui ir jos švaistymui, džiugesiui būryje ir ramiam savęs girdėjimui, aktyviam  mokymuisi ir paprastam buvimui.

Mokyklos erdvių kūrimas prilygsta pasakojimo rašymui. Holas, bendroji erdvė - tai intriguojantis įvadas apie tai, kaip mes - vaikai ir suaugusieji - kartu gyvensime, klasės - turiningas dėstymas; kiekviena klasė kaip nuotaikingas skyrius apie žmones, pasaulį, gamtą ir meną.

Šis pasakojimas neturi pabaigos - jos tęsinį rašys vaikai. Jau greitai. Nuo rugsėjo 1-osios. Jie ateis, kad galėtų mokyklos erdves keisti, perkurti, naujai įprasminti ir rašyti savo mokyklinę istoriją. Tai, kas suaugusiųjų buvo sumanyta kaip pradinė erdvės vizija, pirminė idėja, negyvas popierinis planas ar jo kompiuterinė projekcija, atėjus vaikams taps gyva, realizuota ir pasisavinta:)

Ir tebūnie! Tegul mokyklos erdvėse viešpatauja Vaikystė!

 

Galerija